Ahir va ser el primer dia del darrer curs al que ens hem apuntat Clara i jo. El curs es diu Curs de Monitors de Centres de Vacances i té com a objectiu la formació de monitors i monitores de temps lliure infantil i juvenil.
En 125 hores lectives, 100 hores de pràctiques en un centre i 25 hores d'elaboració de la memòria, en total 250 hores, es preten que adquirim coneixements i competències relacionades amb la dinàmica de grups, l'animació (per a majors, infants i adolescents), activitats i tècniques de lleure, recreació esportiva, aplicació de les NT a l'animació, activitats plàstiques i musicals, orientació urbana i en la natura (amb GPS), resolució de conflites, habilitats socials i moltes coses més.
El primer mòdul fou el de dinàmica de grups. Començàrem en un rogle fent jocs de presentació. Després vam fer grups de 5 ó 6 persones i elaboràrem un collage a mode de mural. En el meu grup vam començar parlant de nosaltres, presentant-nos un altre cop, i vam decidir que a la part central del paper posaríem totes aquelles coses que ens agradaven a tots i per la vora del paper, al voltant de les coses comunes, cadascú tindria un espai on escriuría el seu nom (jo també vaig escriure el nick) i dibuixaria o apegaría totes aquelles coses que ens definien individualment. D'aquesta manera el mural esdevingué un mode de representació de la nostra identitat com a grup, que respectava i potenciava les nostres diferències individuals.
El segon mòdul correspongué al de conflictes interpersonals. A partir de les nostres idees prèvies sobre què enteníem per conflicte vam aplegar a una definició prou completa d'aquest concepte. Més tard férem uns quants estudis de casos en grup i per últim un role-playing.
En 125 hores lectives, 100 hores de pràctiques en un centre i 25 hores d'elaboració de la memòria, en total 250 hores, es preten que adquirim coneixements i competències relacionades amb la dinàmica de grups, l'animació (per a majors, infants i adolescents), activitats i tècniques de lleure, recreació esportiva, aplicació de les NT a l'animació, activitats plàstiques i musicals, orientació urbana i en la natura (amb GPS), resolució de conflites, habilitats socials i moltes coses més.
El primer mòdul fou el de dinàmica de grups. Començàrem en un rogle fent jocs de presentació. Després vam fer grups de 5 ó 6 persones i elaboràrem un collage a mode de mural. En el meu grup vam començar parlant de nosaltres, presentant-nos un altre cop, i vam decidir que a la part central del paper posaríem totes aquelles coses que ens agradaven a tots i per la vora del paper, al voltant de les coses comunes, cadascú tindria un espai on escriuría el seu nom (jo també vaig escriure el nick) i dibuixaria o apegaría totes aquelles coses que ens definien individualment. D'aquesta manera el mural esdevingué un mode de representació de la nostra identitat com a grup, que respectava i potenciava les nostres diferències individuals.
El segon mòdul correspongué al de conflictes interpersonals. A partir de les nostres idees prèvies sobre què enteníem per conflicte vam aplegar a una definició prou completa d'aquest concepte. Més tard férem uns quants estudis de casos en grup i per últim un role-playing.
No hay comentarios:
Publicar un comentario